Mi végre?

"... úgy gondoltam, hogy úgy kellene élni, valami nyomot hagyjon az ember. Nem feltétlen úgy, mint a hollywoody nagyságok, hogy kezünk lábunk nyomát valahol egy-egy fényes utca kövén ... hanem az életben magában, akár egy porontyban, akár egy újságban, akár egy versben, egy képben, bármiben, bármi olyanban ami nyom, ami megmarad. Ami marad." /czifi/

Keresés ebben a blogban

2011. július 10., vasárnap

Bandi önéletrajza

Czifrák András - főszerkesztő
Születtem 1953. február 14-én Cegléden.
Elemi iskolai tanulmányaimat Debrecenben folytattam a Füvészkerti Általános Iskolában, majd középiskolásként a Fazekas Gimnázium matematika tagozatos osztályának tanulója voltam. A tanulás mellett részt vettem a közösség szervezésében. Szerkesztettem az iskola újságját, tagja voltam a Hajdú-Bihari Napló „Diákok Fóruma” diákszerkesztőségének. Sportoltam, atletizáltam, a korosztályos magyar bajnokságon második voltam és válogatott keret tag gyaloglásban. Egy év katonáskodás – előfelvétel – után a debreceni Kossuth Lajos Tudomány-egyetem matematikus szakán tanultam. Egyetemi éveim alatt kezdtem el zenélni. Alapító tagja voltam a Patria együttesnek, az Agrártudományi Egyetemen zenei klubot is vezettem. 1977-ben okleveles matematikus diplomát szereztem. Első munkahelyem a Medicor Művek Debreceni Orvosi Műszergyára volt. Itt különböző számítástechnikai rendszerek kidolgozásában és üzemeltetésében vettem részt egy részt mint szervező, másrészt mint adatrögzítési csoportvezető. Folyamatosan képeztem magam, ügyvitelszervezői oklevelet szereztem és megtanultam programozni az akkor használatos ügyviteli gépeket is, majd másoddiplomaként szakosító oklevelet szereztem a Kandó Kálmán Villamosipari Műszaki Főiskolán Informatika szakon. Ebben az évben kértek fel, hogy vállaljam el a Hajdú-Bihar-megyei Állatforgalmi és Húsipari Vállalatnál a számítástechnikai osztályvezetői posztot, melyet 1992-ig töltöttem be. A részleg privatizálása után még egy évig irányítottam ezt a tevékenységet. Az ezt követő években különböző vállalkozásokban dolgoztam egyrészt számítástechnikai rendszerek kimunkálásában, másrészt üzemeltetésében. 1991-ben részt vettem a németországi Carl Duisberg Alapítvány marketing menedzser képzésén. 1995-ben egy éven keresztül a debreceni Rádió 6 magánrádiónál dolgoztam mint szerkesztő. Feladatom volt az adásvezérlés számítástechnikai hátterének megteremtése, üzemeltetése, a zenei és műsorszerkesztés, a zenei szerkesztők tevékenységének irányítása. 
1996-ban döntöttem úgy, hogy Debrecenből Hejcére költözöm, ahol 1997-ben megterveztem a „mi újság …?” elnevezésű kistérségi folyóiratot, melyet 1998-ban útjára indítottam. Az indulásnál még öt településről szólt az újság nyolc oldalon, jelenleg tizenhét településről tájékoztat és húsz oldal terjedelmű. Az eltelt hat év alatt sokrétű kapcsolatot sikerült kialakítanom a térséggel kapcsolatot tartó médiákkal – Magyar Rádió, Magyar Televízió miskolci stúdiója, Észak-Magyarország szerkesztősége. Tagja vagyok az Encsi Hírek szerkesztőségének. Rendszeres, élő kapcsolatot tartok a kassai Thália Színházzal és a Kassai Figyelő folyóirattal, melyben rendszeresen publikálok is.
A folyóirat szerkesztését az Aba-Új-Ság Egyesület keretein belül végzem. Tagja vagyok és részt veszek egyéb civil szervezetek tevékenységében is. Több mint egy évig vezettem a Hagyományainkért Alapítványt, mely a boldogkőváraljai Tekerjes-völgyben tábort épített. Tagja vagyok a Kazinczy Ferenc Társaságnak.
A 2000/2001 tanévben matematikát és informatikát tanítottam az abaújszántói Mezőgazdasági Szakközépiskolában és Szakképzőben. 2001 őszétől az encsi Aba Sámuel Szakképző Iskolában informatikát tanítok.
Nőtlen vagyok. Szabadidőmben zenélek a Kantrijó együttes tagjakén

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése