Mi végre?

"... úgy gondoltam, hogy úgy kellene élni, valami nyomot hagyjon az ember. Nem feltétlen úgy, mint a hollywoody nagyságok, hogy kezünk lábunk nyomát valahol egy-egy fényes utca kövén ... hanem az életben magában, akár egy porontyban, akár egy újságban, akár egy versben, egy képben, bármiben, bármi olyanban ami nyom, ami megmarad. Ami marad." /czifi/

Keresés ebben a blogban

2011. július 22., péntek

Ma mentünk volna ...

Ma mentünk volna a kilencedik mogyoróskai Pátria találkozóra és "mi újság?" sajtónapra. (Én Édes Istenem, egyre jobban készültem ezekre a találkozókra.) A találkozók gondolata úgy született, hogy a gengszterváltást követő értékvesztéses időben felértékelődtek a "régi szép napok" azaz a hetvenes évek, a fiatalságunk. Szó esett köztünk arról is, hogy jó lenne segíteni az új nemzedéket is, akik ugyanazt - vagy hasonlót - csinálnak mint mi anno a Pátria együttes keretein belül. Bandi Hejcén már berendezkedett és ugye - ott a hegyek közt - a szellemiség egy bázisának láttuk a portáját. 
Aztán úgy formálódott a gondolat, hogy miután a Pátria együttes életpályáján nem kevesen fordultak meg a bandában, mi lenne ha összehívnánk egy közös zenélésre a társaságot a harminc éves találkozóra? 
Az 1972-es megalakulástól (év végi) egészen az 1980-as évekig Bandi képezte a folyamatosságot, ő volt a Pátria kanóca, ő mellette fordultak meg mindazok, akik játszottak a Pátriában, azaz vele. Én személy szerint - bár alapító lennék, sőt névadó atya - a többséget nem is ismerem. 1982-ben Debrecenben Bandi megszervezte a tíz éves találkozót, ahol büszkén láthattuk, hogy mi vagyunk többségben, azaz többen voltunk a színpadon mint a közönség. :) Ez erővel töltött el bennünket. A húsz éves találkozó környékére (1992/93) datálható egy hanganyag, ma CD formában, amire "összekaparta" Bandi a meglévő kazettás (szalagos?) felvételeket. Ekkor én bebillentyűztettem a Pátria dalokat (Pátria dalszövegkönyv, amit most lázasan keresek) Bandi egy szürke A5-ös dossziéjából. 
Bizony, jövőre lesz negyven éve, hogy a Pátria megalakult. Erre az évfordulóra Molnár Jenő jóbarát (Vitézünk :) ) a nagy nyilvános közös fellépés ideáját vetette fel Debrecenben. Nem tudom ...
Én Mogyoróskára készültem, ám Hejcére jutottam ... Úgy érzem Bandi engem odavár .
(Különös, de Habsburg Ottó is épp Bandi Úrhoz távoztával hunyt el. A dinasztia szokásai szerint a testét a családi temetési helyre, ám a szívurnáját Pannonhalmára helyezték. Bandi ez alkalommal nem Penitenciára ment.) 
Bandi "szívurnája" - akaratának megfelelően - Hejcén van. Hejcének adta a szívét. Így engem Bandi - első sorban - odavár, ahogy meg is írta.
"Ott állok majd a hegy tetején és lesem az utat, jössz-e felém..."


És ami elmaradt ... részünkről, részemről (pedig hogy készültem...)

I. Blokk: Nosztalgia (15 perc) 7  dal

Pro Pátria

Március ’73
Lázadó - Pátria
Boszorkány - Pátria

Jégfodrú – Pátria
Bíborszirmú – Pátria
Ballada – Pátria


II Blokk: Szabadság  (10 perc) 6 dal

Kézfogás - Ghymes
Összetartozunk - Bojtorján
Új idők váltják a régit – Bob Dylan – Dinnyés J.
Süt a nap - Emberek
Csángó élet (János bácsi emlékére)– tlg – Hajdú T.)

III. Blokk: Szerelem

Beteljesületlen (12 perc) 6 dal

Beteljesült (15 perc) 7 dal

Otthon és itthon – amerikai népdal - tlg
Hajnalban Mártámnak – amerikai népdal - tlg
Nézd fenn az égen - tlg

IV. Blokk: In Memoriam (15 perc) 7 dal

Ehess, Ihass ölelhess alhass – tlg – József A.
Sufnidal – tlg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése